Engagemang!
đ Om du vill att din kund ska köpa din tjĂ€nst efter ditt webbinarium.
đ Om du vill att investeraren ska tro pĂ„ din idĂ©.
đ Om du vill att din publik ska âtake action” efter din förelĂ€sning.
Förmedla engagemang.
Du kommer aldrig att fÄ tillbaka mer engagemang Àn du ger.
Tre konkreta saker att jobba med för att förmedla engagemang:
đŁïž Röstvariation. TĂ€nk âljudbokâ och gĂ„ all in!
đ Leende. Försvinner ofta om vi Ă€r nervösa. Skriv âLEâ pĂ„ utvalda platser i ditt manus för att fĂ„ in det redan nĂ€r du övar.
đ BerĂ€ttelser. BĂ€sta verktyget för att bli ihĂ„gkommen och skapa intresse.
Hur gör du för att förmedla engagemang?
Och nej. Du behöver inte se lika galen ut som jag gör pÄ bilden för att lyckas förmedla engagemang. Vi Àr alla olika.

Du Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n cool Pernilla! đ
”Du Ă€r lĂ„ngt ifrĂ„n cool Pernilla!” đEn av mina bĂ€sta vĂ€nner skrattar högt Ă„t mig nĂ€r jag precis berĂ€ttat att jag inte vet om jag Ă€r tillrĂ€ckligt cool för att ha basker.Jag tog inte illa upp av hennes kommentar. Ingen skulle anvĂ€nda ordet cool för att beskriva min stil.Vi enades om chick. Och att jag visst var chick nog för att anvĂ€nda basker.SĂ„ det gjorde jag. Och har gjort ofta sen dess. Jag klĂ€r mig inte coolt. Skulle kĂ€nna mig urfĂ„nig i keps som ju mĂ„ste anses vara den coolaste…